top of page

Moje suplementace? Hlavně jednoduše, jako vždy!


Čas od času mi přijde zpráva, jak vlastně vypadá moje suplementace a které doplňky používám. Mám několik pravidel, která se snažím ctít a to zejména, že nemusím mít všechno. Základem je pro mě strava, ale přesto samozřejmě nějaké dopňky užívám. Zde je mých pár pomocníků, na které nedám dopustit! Pokud ale čekáte nějaké zázračné produkty, budete nejspíše zklamaní.


1) KVALITNÍ MULTIVITAMÍN


Multivitamín je podle mě naprostým základem suplementace. Pokud se mě někdo zeptá, jaký doplněk si má koupit jako první, moje odpověď je mulťák. Při výběru produktu si dávejte pozor, aby v obsahu nebyly žádné vzájemně se vylučující složky jako je zinek s mědí a železem, nebo hořšík vs. vápník, apod. Dále dbejte na to, aby všechny složky byly v těch nejvyužitelnějších formách, ve kterých jsou dostupné. Dále musejí být prvky také v tom správném množství, aby spolehlivě pokryly denní dávky.




Jaký multivitamín beru já? Do mé každodenní suplementační rutiny patří multivitamín VITA SOLUTION, jehož složení odpovídá mým náročným požadavkům. Odkaz zde.


2) OMEGA-3 MASTNÉ KYSELINY


Ačkoliv jím ryby vcelku pravidelně, doplňuji rybí olej i pomocí suplementu. Společně s multivitamínem je považuji za nejdůležitější část suplementace. Je důležité přijímat omega-3 v dostatečném množství, protože je důležité vyrovnávat poměr vůči omega-6, kterých máme ve své stravě obvykle nadbytek. Omega-3 jsou důležité pro mozkové funkce, regenerační procesy, využívají se při léčbě depresí a dokonce mají vliv i na spalování tuku či budování svalů. Omega-3 jsou jedním z nejprospěšnějcíh zdrojů tuku, zejména pak pro aktivní jedince.



3) PROTEIN


Protein je pro mě téměř denní klasikou, ale nelpím na něm. Ráda si jej dávám po tréninku. Občas z něj něco upeču, případně jej přidám, když vím, že nestíhám sníst dostatek bílkovin.



Mezi mé oblíbené patří PENTHA PRO čokoláda s kokosem, hydro LATTE MACCHIATO nově mi moc chutná také BLUE LAB Banán od USN, ačkoliv s touhle značkou moc nesympatizuji, tak BLUE LAB se jim moc povedl. Chutná mi samozřejmě mnohem víc produktů, ale první dva jsou nejoblíbenější.


Ráda si dám také proteinovou kaši, čas od času nějakou tyčinku, ale rozhodně není proteinový prášek primárním zdrojem mých bílkovin.


4) PRE-WORKOUT SERIOUS PRE


Ačkoliv panuje představa, že my holky nepotřebujeme nakopávač, já teda rozhodně! Výhodou tohoto produktu je fakt, že neobsahuje kofein, což je pro mě, jakožto pro milovníka kávy, opravdu velký benefit! Navíc po něm nám pocit přehnané stimulace a dokonce jej používám i v netréninkové dny, nebo jako podporu k učení, protože velice dobře stimuluje mozkové funkce a to i bez kofeinu.




Osobně miluji příchuť citron s mátou.


5) HOŘČÍK + ZINEK


Mám již od útlého věku potíže se spánkem a duo hořčík a zinek jsou jednou z mála podpor, které na mě zabírají. Vytvořila jsem si z užívání takový "rituál", na který se vždy těším. Zinek a hořčík navíc výborně podpoří regenerační procesy, a proto je ideální užívat je před spaním. Tato dvojice také podpoří imunitní systém a může mít vliv i na snižování podkožního tuku. Zajistit optimální absorpci hořčíku a zinku jen pomocí stravy je poměrně problematické, už jen proto, že potraviny, které jsou na tyto minerály bohaté, obvykle konzumujeme s potravinami bohatými na vápník, který znemožňuje jejich plnou absorpci.






Hořčík užívám sypký v chelatové vazbě. (odkaz zde) a zinek v tabletách taktéž v chelatové vazbě. (zde)


Tak, to je můj top arzenál! Jak jste si mohli všimnout, všechny mé doplńky jsou od PROM-INU. Baví mě jak chuťově, tak hlavně složením, kvalitou, použitými surovinami a moc se mi líbí celkový přístup a fylozofie společnosti. Kromě toho ještě často užívám MACU a chlorelu, pokud cítím, že na mě něco leze, zvýším dávku vitamínu C.


Svým klientům žádné doplňky necpu, pokud nepožádají o doporučení, či nechtějí sami od sebe doplňky zařadit. :) Kromě multivitamínu a omega-3 nejsou doplňky vyloženě nezbytné, jsou to jen pomocníci.


Vaše B.

200 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page