Roadtrip po Norsku

Slíbený článek o výletu do Norska je tady. Berte to opět spíše jako moje cestovatelské okénko, než vyloženě nějaký profi travel tip. Tentokrát jsem do programu vůbec nemluvila, neorganizovala, takže Vám spíše jen ukážu fotky a popíšu dojmy a zážitky.

Cestu jsme začali cestou přes ČR, Německo, až do Dánska, kde jsme z přístavu Frederikshavn vyplouvali trajektem do Osla. Cesta po dálnicích byla asi 1200 Km dlouhá, nějakých 13 hodin se zastávkami a pobytem v jedné kloně. Dále tedy cesta trajektem, 9 hodin. Ta byla v podstatě nezáživná, až pak s příjezdem k pevnině zajímavá. Po příjezdu do Osla jsme jen jeli na ubytování a malou procházku po okolí.

První den jsme vyrazili na obchůzku města. První zastávkou byl Oslo opera house. Velice krásný moderní baráček opery, na který můžete pěšky vylézt a dívat se tak na celé Oslo z jeho střechy.

Dále jsme vyrazili podél přístavu k pevnosti a vyhlídkám na přístav.

Po té následovala procházka do parku plného nahých soch – taky celkem avantgardní záležitost. A to bylo z prvního dne všechno.

Druhý den jsme se začali přesouvat na stezku Trolů. Po cestě bylo několik zastávek, jednou z nich bylo třeba olympijské městečko Lillehammer (olympiáda v roce 1994) se skokanskými můstky.

Dále pak městečko Otta, které bylo zkrátka nádherné, přestože v něm nic zvláštního není.

A pak přišel hlavní bod programu – stezka Trolů.

Už jen zespoda to byl nádherný pohled na klikatou cestu plnou zatáček. Cesta je úzká, takže větším autům dělalo problém projet a muselo se vždy někde přibrzdit.

Pohled z vrchu na nádhernou krajinu byl dechberoucí. Malá procházka po vrcholku a pokračování na další ubytování. Tentokrát jsme bydleli v Hostelu, který byl jedinou fungující budovou v malé vesničce, odkud vyplouval trajekt na Greiranger fjord, kam jsme měli namířeno další den ráno.

Cesta lodí mezi fjordy kolem vodopádu 7 sester byla krásná. Trvala asi hodinku a přijeli jsme do vesničky Greiranger. To byla naše výstupní stanice a vyrazili jsme na malou procházku po okolí. Byl tam krásný vodopád a když se vylezlo kousek výš, pohled byl opět naprosto ohromující, jako z pohádky přímo!

Vesnička je malá a hodně komerční, ale přesto moc krásné místo. Cestou zpět jsme si užili opět výhled z lodi a pak už následovat přesun do dalšího hotelu. Odkud jsem po snídani vyrazili na naší poslední zastávku, do Bergenu. Cesta trvala asi 6 hodin a v jejím průběhu jsme se zastavili ve Flamu, což je další turistické centrum.

A pak už Bergen. Chytili jsme v podstatě výjimečné počasí – tedy svítilo slunko. Zde jsme si dali místní bergenskou polévku a nějaké ryby na místním trhu.

Po lehké večeři jsme vyrazili na procházku ke slavným barevným domečkům, které jistě všichni z obrázků znáte.

Další den nás pak čekala jízda lanovkou za krásným výhledem na město. Nahoře jsme si udělali malou procházku a pak už další osmi hodinová cesta zpět do Osla. Tentokrát ke skokanskému můstku Holmenkollen.

Po ránu jsme vyjeli na jeho vrchol a musím říct, že fakt obdivuji všechny skokany, co to běžně skočí jako nic. Nedala bych to.

No a tady naše společná cesta končila. Já jsem, jak jistě víte z istagramu nebo facebooku, v Oslu zůstala. Cestování v autě bylo zase něco trochu jiného, většinu času jen sedíte na zadku, ale v téhle nádherné krajině vám to vlastně ani nepřijde. Rozhodně to za to stojí!

Co mě na Norsku převapilo nejvíc? Nádherná příroda, počasí - všichni mě strašili, že tu bude zima, ale je tu vlastně úplně stejně, jako u nás (zatím) a ceny. Ty bohužel negativně, všechno je tu hodně drahé, od jídla, přes benzín, až po služby.

Snad se Vám i tohle malé cestovatelské okénko bude líbit.