top of page

Serinakaker - norské vánoční máslové sušenky

Pokud sledujete sociální sítě, jistě vám neuniklo, že jsem loni strávila půl roku v Norském Oslu a Norsko jsem si velmi zamilovala. Protože už jsem rok doma, řekla jsem si, že si Norsko připomenu alespoň nějakou jejich tradiční vánoční dobrotou - Serinakaker - vánoční máslové sušenky. Recept jsem trochu povylepšila, v původní verzi je klasická mouka, máslo a hromada bílého cukru, takže jsem zkusila celozrnnou variantu a musím říct, že jsou prostě božské! Nečekejte úplnou fitness bombu, ale fakt to za to stojí.. Pojďte se mnou na kulinářský výlet do Norska i vy.




INGREDIENCE:


  • 200 g špaldové mouky

  • 70 g třtinového cukru

  • pár kapek vanilkového extraktu

  • 2 lžičky prášku do pečiva

  • 120 g změklého másla

  • 1 velké vejce

Dále:

  • bílek

  • mleté mandle

  • erythritol (nebo klasický cukr)


POSTUP:


Troubu si předehřejeme na 190°C. V misce smícháme mouku, cukr, změklé máslo, vejce, prášek do pečiva a extrakt. Rukama zpracujeme pevné těsto. Vyválíme si z něj delší váleček, asi jako kdybychom dělali noky. Váleček nakrájíme na stejné, asi půlcentimetrové, plátky. Připravíme si plech s pečícím papírem. Z válečků uděláme kuličky a vyskládáme je na papír. Vezmeme vidličku a každou jemně rozmáčkneme. Placičky potřeme bílkem a posypeme mandlemi a erythritolem nebo klasickým cukrem. Pečeme asi 10-12 minut.



Není to sice bůhví jak fitness verze cukroví, ale zaručuju vám, že se po něm budete moct utlouct! Navíc je velmi jednoduché a stačí ho upéct pár dní před Vánoci.


Sledujte také instagram. A nezapomeňte mě označit, pokud budete recept zkoušet!


Knížku JÍDLO, KTERÉ JE SKUTEČNÝM JÍDLEM v limitovaném počtu i s věnováním a malým dárkem navíc si můžete pořídit zde.


Dobrou chuť!

Vaše B.

504 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page