top of page

Cuketová bábovka

Cuketová sezóna je stále v plném proudu a mě rok co rok nepřestává bavit, co všechno se z cukety dá v kuchyni vykouzlit. 🥒🤩 Dá se zakomponovat do slaných pokrmů - do omáček, placek, dá se zapékat, ugrilovat, nebo klidně jen tak přihodit do salátů. Ale to samozřejmě není všechno.. cuketa se totiž perfektně hodí i do sladkých dezertů! Dodá těstu vláčnost, a udělá sladké dobrůtky krásně nadýchané. Z cukety jsem pekla chlebíček, brownies, ale bábovka je velká premiéra. A byla moc povedená... ale o tom se raději přesvědčte sami.



INGREDIENCE:


  • 250 g špaldové mouky

  • 250 g cukety

  • 50 g kokosu

  • 50 g směsi oříšků

  • 2 vejce

  • 200 g hustého bílého jogurtu

  • 40 g kokosového oleje

  • 150 ml kefíru

  • 80 g erythritolu

  • 30 g vanilkového proteinu

  • půl pytlíčku prášku do pečiva



POSTUP:


Cuketu si nastrouháme - já jsem půlku nastrouhala nahrubo a polovinu najemno. Vymačkáme z ní přebytečnou vodu a dáme stranou. V misce smícháme mouku, kokos, sladidlo, protein a prášek do pečiva. Přidáme vejce, jogurt, kokosový olej a oříšky. Já jsem přidala nalámanou směs kešu, arašídů, vlašských a lískových. Lehce promícháme. Na závěr přidáme cuketu, pečlivě všechno promícháme a konzistenci těsta doladíme kefírovým mlékem - mělo by být husté, ale dostatečně tekuté, aby s ním šlo dobře manipulovat. Těsto poté přemístíme do silikonové formy, dáme do vyhřáté trouby na 180°C a pečeme asi 35 - 40 minut. Zkoušejte propíchnout špejlí, jestli už je bábovka správně upečená.


TIP: používám silikonovou formu, ale tentokrát jsem ji vytřela kapkou oleje a bábovka šla naprosto nádherně vyndat.


Krásně vláčná, voňavá, úžasně svěží. Přesně taková je tahle bábovka! Vyzkoušejte sami a dejte mi vědět, jak vám chutná.


Sledujte také instagram. A nezapomeňte mě označit, pokud budete recept zkoušet!


Knížku JÍDLO, KTERÉ JE SKUTEČNÝM JÍDLEM si můžete pořídit zde. Knížku si můžete koupit také na stránkách většiny knihkupectví.


Dobrou chuť!

Vaše B.


777 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page