top of page

Sýrové muffiny se sušenými rajčaty

Je to k nevíře, ale po několika týdnech jsem konečně něco upekla! A vypadá to, že jsem to pečení nezapomněla, protože tyhle sýrové muffiny, které jsem chtěla zkusit jako inspiraci pro silvestrovské pohoštění, se neuvěřitelně povedly. Pokud máte rádi italskou kuchyni, vůni sýra, rajčat a bazalky, jste tu naprosto správně. Muffiny jsou jednoduché, rychlé na přípravu a jsem si jistá, že s nimi zabodujete nejen v rámci silvestrovské tabule!



INGREDIENCE:


  • 180 g špaldové mouky

  • 2 vejce

  • 150 g bílého jogurtu

  • 70 g parmezánu

  • 5 větších sušených rajčat

  • 10 ml olivového oleje

  • 1 stroužek česneku

  • sůl, pepř

  • 1 lžička sušené bazalky

  • 1 lžička sušeného oregana

  • 1 lžička prášku do pečiva


+ podle potřeby mléko

+ dýňová semínka na posypání



POSTUP:


V misce smícháme mouku, vejce, prášek do pečiva, olej a jogurt. Rajčata si nakrájíme na malé kousky a přidáme ke zbylým ingrediencím. Česnek oloupeme a prolisujeme. Sýr nastrouháme - část najemno, část nahrubo a vmícháme do těsta. A na závěr koření - sůl a pepř podle chuti - se solí to doporučuji nepřehánět, sýr je slaný sám o sobě dost. Lžičku oregana, lžičku bazalky a pečlivě promícháme. Těsto by nemělo být ani příliš husté, ani moc řídké, zkrátka tak akorát - v případě potřeby doladíme konzistenci mlékem. Silikonové formičky na muffiny plníme do 3/4, posypeme dýňovými semínky a šup do trouby. Pečeme na 180°C asi 20 - 25 minut. Můžeme podávat teplé i studené.



Muffiny jsou krásně vláčné, nádherně voní a ještě lépe chutnají. Jsem si jistá, že s nimi uděláte dojem i na ty nejnáročnější strávníky.


Sledujte také instagram. A nezapomeňte mě označit, pokud budete recept zkoušet!


Knížku JÍDLO, KTERÉ JE SKUTEČNÝM JÍDLEM si můžete pořídit zde. Knížku si můžete koupit také na stránkách většiny knihkupectví.


Dobrou chuť!

Vaše B.

351 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page