top of page

Cuketové placičky

Další recept z cuketového seriálu je tady! 🥒🤩 Tentokrát to vezmeme trochu klasičtěji - připravila jsem si pro vás totiž recept na cuketové placičky. Jako obvykle to není nic náročného, pár základních ingrediencí, rychlá příprava, ale musím říct, že jsem z placiček byla naprosto odvařená, takže jsem je dělala hned dva dny za sebou. Vyzkoušela jsem, že se dají jíst i za tepla i studené a obě verze jsou naprosto boží. Takže pro inspiraci všem, co milují cukety nebo jich mají tolik, že nevím už, co s nimi, přidávám tenhle jednoduchý recept a věřím, že si ho zamilujete stejně jako já! 🖤



INGREDIENCE:

  • cca 350 g cukety

  • 60 g ovesné mouky

  • 40 g mozzarelly light (příp. jiného sýra)

  • hrst nasekané bazalky

  • 1 stroužek česneku

  • 1 vejce

  • sůl, pepř

+ olej ve spreji ke smažení


Na dip:

  • 100 g bílého jogurtu

  • 1 lžíce zakysané smetany

  • sůl, pepř

  • hrst čerstvých bylinek



POSTUP:


Cuketu si nastrouháme na velmi jemno a vymačkáme z ní vodu. Přidáme prolisovaný česnek, sůl, pepř a nasekanou bazalku. Přidáme ovesnou mouku, vajíčko a pečlivě promícháme. Na závěr přijde do těsta ještě nastrouhaná mozzarella, ale klidně můžete použít i jiný sýr. Na pánev si kápneme trochu oleje - já používám ve spreji, je to super praktické a nikdy to s ním nepřeženete. Až bude pánev rozpálená, pomocí lžičky děláme placičky. Opékáme z každé strany, dokud placičky nebudou hezky zlatavé.


K placičkám se skvěle hodí jogurtový dip, který připravíte jednoduše smícháním všech ingrediencí. Placičky servírujeme se salátem a jogurtovým dipem.



Svěží lehké jídlo bez masa. 🌱 Placičky chutnají famózně teplé, ale dají se jíst i za studena, což oceníte třeba ve chvíli, kdy si je sbalíte do krabičky na oběd do práce nebo na nějaký výlet. 🤩


Sledujte také instagram. A nezapomeňte mě označit, pokud budete recept zkoušet!


Knížku JÍDLO, KTERÉ JE SKUTEČNÝM JÍDLEM si můžete pořídit zde. Knížku si můžete koupit také na stránkách většiny knihkupectví.


Dobrou chuť!

Vaše B.

739 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page