top of page

Dýňové kostky

Dýně mě v kuchyni baví - na slano, ale taky na sladko! Letos jsem ještě nepekla žádný dýňový dezert, tak bylo na čase to napravit. Po čtrnácti denním pečícím půstu, jsem se dnes vrhla na dýňovou improvizaci a vzniknul z toho božský výtvor - tak božský, že u nás je v pekáčku poslední kousek. A jsem si jistá, že stejně zaboduje i u vás!




INGREDIENCE:


  • 200 g dýňového pyré

  • 200 g špaldové mouky

  • 2 vejce

  • 30 g proteinu

  • 70 g erythritolu

  • 250 g tvarohu ve vaničce

  • 1 lžička skořice

  • 1 lžička perníkového koření

  • 1/2 prášku do pečiva

  • 10 g kakaa


90% čokoláda + kousky mandlí na posypání




POSTUP:


Dýni si uvaříme, rozmixujeme a necháme vychladnout. V misce mezitím smícháme mouku, protein (já jsem použila skořicový, ale klidně dejte vanilku), sladidlo, prášek do pečiva, skořici a perníkové koření. Přidáme vajíčka a začneme přidávat pyré. Nakonec do těsta vmícháme tvaroh. Čtvercovou formu si vymažeme olejem, vysypeme kokosem, přemístíme do ní 3/4 těsta a uhladíme. Do zbytku těsta vmícháme kakao a naneseme na světlou vrstvu. Nožem potom obě vrstvy ledabyle promícháme. Pečeme na 180°C asi 30 - 35 minut.


Mandle si dáme do pytlíčku a pomocí paličky na maso je rozbijeme na menší kousky - nemusí být úplně maličké, ale klidně můžete použít i mleté oříšky.. zkrátka podle vlastní preference! Po upečení koláč polijeme hořkou čokoládou, ozdobíme mandlemi a necháme dobře vychladnout, aby poleva zatuhla.



Spojení dýně, skořice, perníkového koření a čokolády je prostě výstřel! Pokud máte doma ještě nějaké zásoby dýně, určitě se do tohoto receptu pusťte. Vážně nebudete litovat 🤫


Sledujte také instagram. A nezapomeňte mě označit, pokud budete recept zkoušet!


Knížku JÍDLO, KTERÉ JE SKUTEČNÝM JÍDLEM si můžete pořídit zde. Knížku si můžete koupit také na stránkách většiny knihkupectví.


Dobrou chuť! 🖤


Vaše B.





198 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page