top of page

Salát ala Bún bò Nam Bô

Aktualizováno: 18. 10. 2021

Bún bò Nam Bô je vietnamské jídlo, které je hitovkou Instagramu už několik let. Já se musím přiznat, že jsem mu dost dlouho odolávala, ale nakonec jsem mu plně propadla. Teplé i studené. Vařené i čerstvé. Tohle jídlo zkrátka kombinuje všechno! A já jsem mu propadla dokonce tak, že jsem se rozhodla připravit si takovou verzi "ala Baru" doma 🤣🤟 a protože to je fakt mega dobrý (a proto, že jsem potřebovala trochu potunit omáčku🙃 protože bylo potřeba vííííc chilli!), připravovala jsem ho minulý týden hned dvakrát. Tak já tu odkládám svůj, trochu punkáčskej, recept:



INGREDIENCE:


Na maso:

  • 300 g libového zadního hovězího

  • 1-2 stonky citrónové trávy

  • 1 větší stroužek česneku

  • 1 lžička slunečnicového oleje

  • 1 a 1/2 lžíce rybí omáčky

  • čerstvě mletý pepř


K podávání:

  • rýžové nudle

  • kousek okurky

  • strouhaná mrkev

  • opražené arašídy

  • čerstvé bylinky (máta, koriandr, případně třeba petrželka)

  • ledový salát

  • jarní cibulka

  • čerstvá chilli, pokud máte rádi ostřejší


Na omáčku:

  • 1 stroužek česneku

  • 1 lžíce rybí omáčky

  • 1 lžíce sójová omáčka

  • 1 lžíce rýžový ocet

  • 1 chilli paprička

  • 1 lžička třtinového cukru

  • cca 200 ml horké vody




POSTUP:


Protože budeme maso krájet na tenké plátky, je nejlepší ho dát na cca 30 minut do mrazáku, aby se lépe krájelo, ale není to vyloženě nutné. Maso si tedy krájíme na tenké plátky. Česnek prolisujeme, citronovou trávu nakrájíme najemno a ze zbylých ingrediencí si uděláme marinádu, pečlivě promícháme a vložíme do ní maso. Přikryjeme potravinářskou fólií a necháme marinovat několik hodin v lednici.


Při přípravě si první opečeme arašídy - lepší opékat celé a potom nasekat. Doporučuji hlídat a nedělat u toho 13 dalších věcí, ať je 2x nespálíte jako já 🤣. Salát si pokrájíme a naskládáme do talíře. Mrkev nastrouháme, okurku jsem naškrábala škrabkou na brambory, ale pokud máte nějakou vychytávku, prosím, feel free to use it! Nudle dáme do hrnce, zalijeme je vroucí vodou tak, přidáme jsem lžíci octa a necháme cca 5 minut povařit. Po uvaření je dobré je propláchnout vodou. No a bylinky stačí jen tak natrhat.



Na omáčku oloupeme česnek a nasekáme nadrobno. Chilli papričku nakrájíme na tenké plátky a obojí promícháme s rybí omáčkou, sójovkou, cukrem, octem a vroucí vodou. Mícháme tak dlouho, dokud se cukr rozpustí. Omáčka by měla být pikantní a lehce nakyslá, tak to kdyžtak nějak ještě vylaďte.


No a nakonec stačí opéct masíčko a přidat ho do talíře. Potom už jen dozdobíme nakrájenou jarní cibulkou, opečenými arašídy a kdo má rád, může přidat ještě chilli. Ale pozor, nezapomeňte, že je v omáčce! 🤣 no a tadá, vypadá to hrozně složitě, ale když se do toho pustíte, zjistíte, že je to jídlo na 15 minut (když nepočítám to marinování). Krásně to vypadá a ještě lépe chutná!



Tak se toho nebojte a pusťte se do toho taky! Fakt je to easy a garantuju, že si na tom vypěstujete závislost stejně jako já 🙆‍♀️😁


Sledujte také instagram. A nezapomeňte mě označit, pokud budete recept zkoušet!


Knížku JÍDLO, KTERÉ JE SKUTEČNÝM JÍDLEM si můžete pořídit zde. Knížku si můžete koupit také na stránkách většiny knihkupectví.


Dobrou chuť!

Vaše B.



229 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page