top of page

Šneci s jablky a skořicí

K podzimu také neodmyslitelně patří ještě minimálně jedna surovina, kterou si můžeme dopřát v lokální kvalitě - jasně, sezóna jablíček. Určitě víte, že já využívání lokálních surovin hodně podporuji a navíc dezerty z jablek jsou prostě prima! Já jsem chtěla vyzkoušet takovou vylepšenou verzi skořicových šneků, které jsem chtěla doplnit právě jablečnou náplní. A jo, tenhle experiment se dost povedl! Příště je zkusím ještě polít vanilkovým pudinkem a jsem si jistá, že to bude opravdu stát za to.



INGREDIENCE:


Na kvásek:

  • 200 ml mléka

  • 1/2 kostky droždí

  • 1 lžička cukru

Na těsto:

  • 200 g špaldové mouky

  • 30 g skořicového proteinu

  • 1 vejce

  • 40 g erythritolu

  • 30 g kokosového oleje

Na náplň:

  • 2 střední jablka

  • vanilková esence

  • skořice

  • eryhritol



POSTUP:


Nejprve si založíme kvásek - mléko zahřejeme, přidáme do něj cukr, rozdrobíme droždí a pečlivě promícháme. Necháme pár minut pracovat. Mezitím si v misce smícháme mouku, protein, vejce, sladidlo a rozpuštěný kokosový olej. Následně přidáme kvásek, zpracujeme vláčné těsto, zakryjeme ho utěrkou a necháme na teplém místě asi 40 minut kynout.


Mezitím si připravíme náplň - jablka si nastrouháme nahrubo, smícháme s vanilkovou esencí, skořicí a sladidlem. Až bude těsto na rolky nakynuté, přendáme ho na pomoučený vál a rozválíme ho do obdélníku. Já jsem ho ještě mašlovačkou potřela rozpuštěným kokosovým olejem a zasypala rovnoměrně náplní a hurá rolovat. S těstem se dobře pracuje a netrhá se, tak by to nemělo dělat větší problémy. Až budeme mít zarolováno, nakrájíme těsto na rolky o šírce asi 2 cm. Já jsem šnečky jen vyskládala na plech, ale můžete je dát do zapékací misky. Doporučila bych je nechat ještě chvilku nakynout, ale já už jsem to nestihla, tak jsem je hodila rovnou do trouby - pekla jsem je na 180°C asi 25 minut.



Šnečci jsou krásně vláční, jablíčka jim dodaly svěžest a že spojení jablek a skořice je boží, to asi nemusím zmiňovat, že?


Sledujte také instagram. A nezapomeňte mě označit, pokud budete recept zkoušet!


Knížku JÍDLO, KTERÉ JE SKUTEČNÝM JÍDLEM si můžete pořídit zde. Knížku si můžete koupit také na stránkách většiny knihkupectví.


Dobrou chuť!


Vaše B.

236 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page