top of page

Řecké špízy s tzatziki

Kromě cuket se nám letos urodilo také dost okurek a vzpomněla jsem si, jak dlouho jsem neměla tzatziki. Dumala jsem nad tím, k čemu by se tahle omáčka/dip původem z Řecka hodila. Protože se běžně podává k souvlaki, rozhodla jsem se, že zkusím udělat nějaké řecky laděné špízy. Musím říct, že mě tyhle jednoduchá jídla neskutečně baví. Základní suroviny, nenáročná příprava, nutričně krásně vyvážené a jako bonus to nádherně vypadá. Tak pojeďte na malý výlet do Řecka se mnou!



INGREDIENCE:


Na špízy:

  • 400 g kuřecích prsních řízků

  • 150 g bílého jogurtu

  • sůl, pepř, grilovací koření, sušené bylinky

  • paprika

  • červená cibule

  • cuketa


Na tzatziki:

  • 150 g řeckého jogurtu

  • 1/2 okurky

  • 1 stroužek česneku

  • sůl, pepř

  • 1 lžička citronové šťávy

  • 1 lžička olivového oleje

  • nasekaný kopr (kdo nemá rád, klidně vynechá)

  • nasekaná máta



POSTUP:


Nejprve připravíme marinádu - jogurt smícháme se solí a kořením. Kuřecí maso si očistíme, nakrájíme na kostky, dobře vymácháme v marinádě a necháme alespoň 2-3 hodiny v lednici marinovat. Lepší je nechat přes noc, maso je pak úžasně křehké. Papriku, cuketu a cibuli si nakrájíme na kousky, které bude možné napichovat na špíz. Připravíme si špejle nebo kovové tyčky a střídavě napichujeme zeleninu a maso. Pekáček lehce vymažeme olejem a špízy do něj vyskládáme. Já ještě na závěr všechno osolila a opepřila, aby se ochutila i zelenina. Pečeme ve vyhřáté troubě na 200°C asi 30 - 40 minut.


Mezitím si připravíme tzatziki dip. Salátovou okurku nastrouháme nahrubo a vymačkáme z ní přebytečnou vodu. Protlačíme stroužek česneku, přidáme jogurt, olej, citronovou šťávu a vrhneme se na ochucení - trocha soli, pepře a bylinky. Do tzatziki patří kopr, ale já ho upřímně nenávidím, takže ho tam nepřidávám, za to mám ráda spojení okurka - máta, takže to je pro mě vítězná kombinace!


Špízy podáváme se salátem a tzatziki, případně můžeme přidat pitta chléb nebo rýži, obojí se k tomu hodí naprosto dokonale.


Jednoduché, krásně barevné letní jídlo. Svěží chuť okurkového dipu k pečenému masu fakt neuvěřitelně ladí! Skvělá lehká večeře, nebo třeba tip, čím oživit rodinnou grilovačku.

Tzatziki klidně můžete použít i k jiným jídlům, nebo jen tak, jako osvěžující pomazánku.


Sledujte také instagram. A nezapomeňte mě označit, pokud budete recept zkoušet!


Knížku JÍDLO, KTERÉ JE SKUTEČNÝM JÍDLEM si můžete pořídit zde. Knížku si můžete koupit také na stránkách většiny knihkupectví.


Dobrou chuť!

Vaše B.

362 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page